AKTÍV PIHENÉS A DUNAKANYARBAN

GyalogosanKilátás a vendégháztól induló Szamaras útról

Nagymaros a
Dunakanyar közepén fekszik, ott, ahol a Börzsöny és a Visegrádi-hegység találkozik. Így Nagymaros és környéke igazi turistaparadicsom. Innen közvetlenül elérhetőek a Déli-Börzsöny csodálatos panorámát nyújtó kilátópontjai. Néhány kilométeres utazással elérjük a  Magas-Börzsöny  hegyvonulatait, illetve a Dunán átkelve a  Visegrádi-hegységben túrázhatunk. Legnevezetesebb pontok, amellyeket feltétlenül érdemes megnézni:
Az alábbiakban ajánlunk néhány gyalogtúrát a mi kedvenc útvonalaink közül. Ezeket lehet kombinálni is, illetve ötletet meríteni a saját útvonaltervezéshez.

Túra megnevezése Útvonal Részletes leírás, megjegyzés Turista-
utak.hu
 link
Táv Emel- kedés Sül- lyedés Idő
Tölgyes Vendégház - Rigó-hegyi kilátópontTölgyes Vendégház - Rigó-hegyi kilátópontA Tölgyes Vendégházból rövid sétával elérhető csodálatos kilátás a Dunára és a Visegrádi-hegységre.
Ez a mi kedvenc helyünk.
Klikk ide2  km192 m42 m40'
Nagymaros - Zebegény (legrövidebb)
Nagymaros - Tölgyes Vendégház
Fehérhegy,  Köves-mező, Zebegény - Trianoni emlékmű
Zebegény vasútállomás
Kilátás a  Köves-mezőről Nagymarosra és a Visegrádi várra, a Dunakanyarra, illetve a zebegényi  Trianoni-emlékműtől Zebegényre, Pilismarótra és a Dunára.  Nem megerőltető rövid túra, gyerekekkel is járható. Klikk Ide 5 km 204 m 209 m 1:30'
Nagymaros -  Hegyes-tető Nagymaros Tölgyes Vendégház, Rigó-hegyi kilátópont, Szent Mihály hegy, Ürmös rét, Hegyes-tető, Julianus kilátó, Világos-tér, Templom-völgy, Nagymaros Tölgyes Vendégház Aki Nagymaroson jár, a Hegyes-tetői Julianus kilátó páratlan panorámáját ne hagyja ki! Ennek a helynek az az érdekessége, hogy a Dunakanyart szinte teljesen be lehet látni. Az útvonalon a Rigó-hegyről és a Szent Mihály hegyről is gyönyörű kilátás van. Kedvenc erdőrészünk a  Templom-völgy ős bükk erdeje. Klikk ide 8 km 482 m 482 m 2:20'
Nagymaros - Remete barlangok - Zebegény Tölgyes Vendégház - Nagymaros, Rigó-hegyi kilátópont,
Ördög-hegy, Remete barlangok, Dobozi-orom, Borostyán kői pihenő, Zebegény vasútállomás
A túra a Duna ívét követve halad a Szent Mihály hegy oldalában. Ezen út mentén található a legtöbb csodálatos panorámát nyújtó kilátópont a Dunára és Visegrádi-hegységre.
Kllikk ide 9 km 559 m 565 m 2:30'
Nagymaros - Hegyes-tető - Zebegény Nagymaros Tölgyes Vendégház, Templom-völgy, Szent Mihály hegy, Ürmös rét, Hegyes-tető, Julianus kilátó, Világos-tér, Remetekereszt-bérc, Zebegény - Trianoni emlékmű (kilátó), Zebegény vasútállomás A túra a Nagymarosi Templom-völgyben kezdődik, mely az egyik legszebb bükk erdő a környéken. Ízelítőt kaphatunk az országos kék túra déli-börzsönyi szakaszáról egészen a Világos-térig. Útközben a Julianus kilátó páratlan panorámájában gyönyörködhetünk.
Innen a sárga jelzésen ereszkedünk le a zebegényi kálváriához, ahol gyönyörű kilátás vár minket a Trianoni emlékműről Zebegényre, Pilismarótra és a Dunára.
Klikk ide 8 km 466 m 472 m 2:20'
Nagymaros - Törökmező - Zebegény Nagymaros Tölgyes Vendégház, Köböl-völgy, Kapu-hegyi parkoló, Törökmező, Fehér-forrás, Hét-vályú halastó, Malom-patak völgye, Zebegény Nagymarosról gyönyörű panorámás úton jutunk fel a Kapu-hegyi parkolóhoz. Törökmezőn kalandpark és turistaház emlékeztethet a civilizációra, majd a Fehér-forrás hűs vízével frissülhetünk fel. A törökmezei Hét-vályú halastavat elhagyva a Malom-patak völgyének virágos rétjein át jutunk Zebegénybe. Klikk ide 12 km 294 m 299 m 3:20'
Nagy-Hideg-hegy - Csóványos (rövid) Cseresznyefa parkoló, Nagy-Hideg-hegyi turistaház, Rakodó, Szabó-kövek, Csóványos, vissza Rakodó felé, magas-taxi turistaház, Taxi-nyiladék, Cseresznyefa parkoló Középnehéz túra a Magas-Börzsönyben. Autóval a Cseresznyefa parkolóig mehetünk. A Nagy-Hideg-hegyi turistaházban megpihenhetünk egy frissítő mellett, majd a Szabó-kövek mentén kapaszkodunk fel a Csóványos 938 m-es csúcsára. Itt a kilátás minden fáradtságot kárpótol. Visszafelé a magas-taxi turistaház mellett haladunk el (legutoljára nem volt nyitva) és a Taxi-nyiladékban ereszkedünk vissza a parkolóhoz.
Királyrét és Nagy Hideg-hegy között buszok is közlekednek.
infó: http://www.nagyhideghegy.hu/sibusz
Klikk ide 13 km 759 m 759 m 3:50'
Börzsöny átkelés: Nagybörzsöny - Diósjenő Nagybörzsöny - Csóványos - Diósjenő Egész napos túra a Magas-Börzsönyben. Nagymarosról Nagybörzsönybe vonattal és busszal juthatunk el. Csóványosig gyönyörű erdőszakaszokon keresztül kapaszkodunk fel. Mi turistákkal errefelé nemigen szoktunk találkozni. Csóványoson a fantasztikus panoráma minden fáradozásunkat kárpótolja. Ezután hosszú lejtőn ereszkedünk le Diósjenőre. Onnan kellemes zsibbadtságban vonattal jutunk vissza Nagymarosra. Klikk ide 19 km 1027 m 902 m 5:20'
Gyadai tanösvény Katalinpusztai kirándulóközpontA Gyadai tanösvény a Naszály északi lábánál, a Lósi-patak mentén fekvő erdők és rétek természeti és kultúrtörténeti értékeit és érdekességeit mutatja be.  Gyerekekkel is ajánlható, nagyon szép és nem túl megeröltető túra.Klikk ide5 km

Folytatás hamarosan, még néhány kedvenc,  visegrádi-hegység-beli túrával.Gyadai tanösvény